dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Türk Muhasebe Sistemine Genel Bakış | |
2 | Kavramsal Çerçeve | Kavramsal Çerçeve, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=113&Itemid=69Conceptual Framework, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htm |
3 | Kavramsal Çerçeve | Kavramsal Çerçeve, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=113&Itemid=69Conceptual Framework, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htm |
4 | TMS 1: Finansal Tabloların Sunuluşu | IAS 1, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htmTMS 1, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=41&Itemid=38 |
5 | TMS 1: Finansal Tabloların Sunuluşu | IAS 1, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htmTMS 1, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=41&Itemid=38 |
6 | TMS 7: Nakit Akış Tabloları | IAS 7, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htm TMS 7, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=41&Itemid=38 |
7 | TMS 2: Stoklar | IAS 2, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htmTMS 2, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=41&Itemid=38 |
8 | TMS 8: Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve HatalarTMS 10: Bilanço Tarihinden Sonraki Olaylar | IAS 8, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htmTMS 8, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=41&Itemid=38 |
9 | TMS 16: Maddi Duran Varlıklar | IAS 16, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htmTMS 16, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=41&Itemid=38 |
10 | TMS 16: Maddi Duran Varlıklar | IAS 16, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htmTMS 16, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=41&Itemid=38 |
11 | TMS 36: Varlıklarda Değer Düşüklüğü TMS 23: Borçlanma maliyeti | IAS 36, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htmTMS 36, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=41&Itemid=38 |
12 | TMS 18: Hasılat | IAS 18, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htmTMS 18, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=41&Itemid=38 |
13 | TMS 18: Hasılat | IAS 18, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htmTMS 18, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=41&Itemid=38 |
14 | TMS 37: Karşılıklar, Koşullu Borçlar ve Koşullu Varlıklar | IAS 37, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htmTMS 37, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=41&Itemid=38 |
15 | TMS 17: Kiralama İşlemleri | IAS 17, http://www.iasb.org/IFRSs/IFRS.htmTMS 17, http://www.tmsk.org.tr/index.php?option=comcontent&task=view&id=41&Itemid=38 |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen muhasebe linkleri, power point sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Wiley IFRS 2009: Interpretation and Application of International Accounting and Financial Reporting Standards, by Barry J. Epstein and Eva K. Jermakowicz.International Financial Reporting : A practical guide, by Alan Melville (2.edition), Prentice Hall |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 25 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 25 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 160 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest